دوشنبه ٠٣ مهر ١٣٩٦
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 5081
 بازدید امروز : 104
 کل بازدید : 2051108
 بازدیدکنندگان آنلاين : 3
 زمان بازدید : 2/2969
نظرسنجی
نظر شما در مورد وب سایت ما؟

عالی
خوب
متوسط
ضعیف

روابط عمومی

دفترروابط عمومی

                                          

مدیر روابط عمومی:  احمد احمدخانی                      کارشناس روابط عمومی: مرضیه نقیلو

روابط عمومی فعالیتی است ممتد ، مداوم و طرح‌ریزی شده که از طریق آن ، افراد و سازمانها می‌کوشند تا تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آنها سروکار دارند به دست آورند و در حقیقت بخشی از مدیریت است و در اغلب موارد نقش مغز متفکر ، قلب تپنده ، دست اجراء ، پای پیشرفت ، گوش شنوا ، چشم بینا و زبان گویای سازمان مدیریت آن را ایفا می‌کند.

فعالیتی که روابط عمومی انجام می‌دهد در یک کلمه «ارتباط» از دیدگاه نظری «علم» از جنبه عملی و اجرایی خود «فن» و از جنبه خلاقانه و زیبایی شناختی «هنر» است و آیینه تمام نمای سازمان و جایگاه دریافت و انتقال اطلاعات است.

روابط عمومی در حقیقت شبکه هوشیار ، بانک اطلاعات ، مغز متفکر سازمان و پل ارتباطی آن با افکار عمومی و مخاطبان خاص و عام و با نگرش ها و تمایلات و عادات و سلایق متفاوت است و باید خصلتهایی چون قانون مداری ، نظم ، شجاعت ، ابراز عقیده ، تحمل شنیدن آرای مخالفان ، احترام به حقوق فردی و اجتماعی دیگران و صداقت رشد و توسعه نماید.

روابط عمومی اعمال فلسفه ، فلسفه اجتماعی ، مشاور و کارکرد ارتباطی مدیریت است که ؛ از این جهت یکی از اصلی ترین ارکان برای پایه گذاری یک روابط عمومی کارآمد و مسؤولیت پذیر در دستگاه ،این است که زیرنظر بالاترین مقام دستگاه و سازمان انجام وظیفه نماید.

جایگاه تشکیلاتی روابط عمومِی
1- روابط عمومی زیر مجموعه حوزه ریاست دانشگاه است.
2- مدیر روابط عمومی ، مشاور رئیس دانشگاه بوده و حکم او مستقیماً توسط رئیس دانشگاه صادر می شود .
3- مدیر روابط عمومی در جلسه هیات رییسه یا بالاترین شورای تصمیم گیرنده ی دانشگاه شرکت می نماید و لازم است تمامی اطلاعات مورد نیاز در اختیار ایشان قرار گیرد.

 وظاِیف اساسی روابط عمومی
1- تحلیل و تشریح ارزش ها ، ویژگی ها ، دیدگاه ها و ...دانشگاه از طریق :
1-1- همکاری با مطبوعات ، رادیو و تلویزیون ،سایت های خبری
2-1- فعالیت های انتشاراتی و تبلیغی ،
3-1- مشارکت در برگزاری مجالس ، گردهمائی ها و نمایشگاه های داخلی دانشگاه،
4-1- مشارکت در برگزاری مجالس و نمایشگاه های خارج از دانشگاه ،
5-1- ساخت فیلم تیزرهای تلویزیونی
2- جمع آوری و تمرکز اطلاعات و اخبار مربوط به فعالیت ها ،اقدامات ، طرح ها و برنامه های دانشگاه به منظور تنظیم سیاست های خبری و تبلیغاتی و اجرای طرح های انتشاراتی و آماده نمودن اذهان عمومی از طریق :
1-2- حضور در جلسات مهم حوزه های مختلف دانشگاه و ارتباط مستقیم و مستمر مسئولین با روابط عمومی
2-2 - حضور در گردهمایی ها و سفرهای داخلی دانشگاه
3-2- برقراری ارتباط مستقیم با رسانه های خبری
3- فراهم آوردن زمینه تفاهم متقابل مردم و مسئولین از طریق :
1-3- برگزاری مصاحبه با وسایل ارتباط جمعی
4- تهیه و تدوین اخبار ، بیانیه ها ، اطلاعیه ها ، آگهی ها و پیام های دستگاه مربوطه و ترتیب دادن نشر و انعکاس آن در رسانه های جمعی
5- بررسی مطالب مطروحه در وسایل ارتباط جمعی و مجامع عمومی در رابطه با فعالیت های دانشگاه به منظور اطلاع رسانی ، انعکاس به مسوولین و درصورت لازم پاسخگویی به آن ها
6- نظارت و اجرای برخی امور انتشاراتی دستگاه دانشگاه
7- آرشیو مطبوعاتی
8- انجام تبلیغات داخلی و خارجی دانشگاه
9- بررسی دیدگاه ها و سنجش افکار عمومی در چهارچوب وظایف محول در ارائة نتایج حاصله به مسئولین دستگاه به منظور اتخاذ روش های اجرای مطلوب و تدوین طرح ها و برنامه ها
10- تهیة عکس ، اسلاید و فیلم از فعالیت های دانشگاه و ایجاد آرشیو سمعی و بصری
11- تحلیل محتوای مطبوعات کشور در خصوص فعالیت های دانشگاه
12- انجام سایر اموری که برحسب ضرورت ،از طریق بالاترین مقام دستگاه ذیربط ،جهت اقدام ابلاغ می گردد.

تشکیلات سازمانی
روابط عمومی دارای 4 واحد خواهد بود که رئوس وظایف این واحدهاعبارتند از:
1- واحد افکار سنجی: به عنوان رکن فکری مجموع روابط عمومی وظایف مهمی نظیر : انجام پژوهش در حوزه ی ارتباطات و روابط عمومی ، افکار سنجی از مردم در خصوص اقدامات و فعالیت های دانشگاه، برنامه ریزی مدون و منسجم در امور ارتباطی و نیز ارائه ی ایده ها ی نو درزمینه روابط عمومی ، اصلاح روش وبهبود شیوه های ارتباطی ،
2-واحد ارتباطات و رسانه ها، که مهم ترین وظایف آن عبارتست از : تهیه و تنظیم و انعکاس اخبار اقدامات و برنامه های دانشگاه به وسایل ارتباط جمعی ، پوشش خبری مراسم مختلف نظیر گردهمایی ها ، سخنرانی ها ، افتتاح پروژه ها و غیره ،پاسخ به انتقادات مطروحه در وسایل ارتباط جمعی ، درج آگهی در مطبوعات و پخش تیزرهای تلویزیونی ، ترتیب دادن برنامه ها و میزگردهای رادیویی و تلویزیونی ، برنامه ریزی و اجرای مصاحبه های مطبوعاتی و اختصاصی ، اعزام خبرنگار به نقاط استان و دانشگاه و برقراری رابطه ارگانیک با روابط عمومی استان ها و موسسات وابسته
3- واحد سمعی و بصری: که وظایف و اهداف زیر را دنبال می کند: سیاستگذاری برنامه ریزی و هدایت امور تبلیغی ، ایجاد وحدت رویه در امور ارتباطی و تبلیغی ، انعکاس تبلیغی فعالیت های دستگاه ذی ربط در وسایل ارتباط جمعی با همکاری واحد ارتباط با رسانه ، تهیه ، ساخت و نمایش فیلم های تلویزیونی درراستای سیاستهای دانشگاه، انجام وظایف سمعی و بصری ، برنامه ریزی ، هماهنگی و مشارکت در پوشش تصویری کنفرانس ها ، سمینارها و نمایشگاه های داخلی و خارجی ،
4- واحد طراحی و گرافیک: که رئوس وظایف آن عبارتست از :چاپ اقلام از قبیل کتاب ، پوستر ، بروشور ، تراکت ،بنر و غیره ، مسئولیت تهیه و تنظیم ، صحافی ، چاپ و توزیع بولتن یا مجلات داخلی و...

 

 
www.abhariau.ac.ir تمامی حقوق این سایت متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر می باشد ©